کميسيون تفاهم احزاب سياسي جلسه کرد
روزنامه نويد روز چاپ ماسکو روزنامه نويد روز چاپ ماسکو

 

 

انجنيرجان محمد ،نماينده (حزب ملي) به رياست کميسيون تفاهم برگزيده شد

 

ديروز پنجشنبه کميسيون تفاهم احزاب سياسي افغاني مقيم ماسکو به اشتراک نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان،حزب ملي يوالي ،حزب ملي،حزب ملي هيواد،حزب متحدملي،حزب افغانستان واحد و حزب ملي مردم سالاری افغانستان( حزب غورحنگ ملي بر اثر عذر معقول حضور يافته نتوانست) تحت رياست محترم داکترگل آقا انوار رئيس کميسيون تفاهم احزاب سياسي جلسه نمود.

در جلسه ابتدا محترم داکتر گل آقا انوار در مورد کارکردهای سه ماهه کميسيون صحبت کرد و با ارائه گزارش از کارکردها ،یعدهای کاری کميسيون را توضيح و تشريح نمود.

داکتر انوار گفت که : کميسيون تفاهم امروز ميان احزاب و سازمان های سياسي افغاني و فراتر از آن در ميان جامعه افغاني به يک عينيت مسلم مبدل شده است .کميسيون بعد از تعيين هيأت رهبری و آغاز کارش مورد توجه و عکس العمل های گونه گون سياسيون و جوامع افغاني در داخل و خارج واقع شد که خوشبختانه در جريان نظريات مردم ، فراوان ديدگاه های مثبت و درخور توجه به آدرس کميسيون مواصلت ورزيد که ما را به خاطر استدام کار تشويق و ترغيب مي کرد.

داکتر انوار به اين مساله نيز اشاره کرد که يک عده معدود و غير قابل رويت نيز وجود داشتند که در عيب جويي ها هويت خود را جستجو مي کردند و عليه کميسيون به تخريباتي نيز پرداختند که جايي را گرفته نتوانست و گپ شان به اصطلاح در دهن شان باقي ماند و کسي به آن گوش فرا نداد. امروز به تعداد 9 حزب و سازمان در کميسيون تفاهم عضويت دارند که تقريباً ميشود گفت همه احزاب و سازمان های سياسي جامعه افغاني در شهر ماسکو است .

بعد از صحبت های جالب داکتر گل آقا انوار ذوات آتي هريک فاروق فردا،داکتر رحمت الله همدرد،محمدکريم بلوچ،محمدعظيم سنجر،امان الله ثابت،انجنير جان محمد و انجنير سيدنور زدران صحبت ها و بحث ها کردند که بر گرمي هرچه بيشتر جلسه افزودند.

در جلسه همچنان حزب افغانستان واحد جديداً به عضويت کميسيون به اتفاق آرا پذيرفته شد که آقای محمدعظيم سنجر از آن در کميسيون نماينده گي مي کند.

محترم عظيم سنجر و محترم امان الله ثابت که برای بار اول در جلسه شرکت ورزيده بودند در باره احزاب شان نيز معلومات ارائه کردند.

جلسه کميسيون تفاهم مسله سيم خاردار کشي پاکستان در امتداد خط ديورند را مورد بحث قرار داد و با تقبيح کردن آن به فاروق فردا وظيفه سپرد تا پيام احتجاجيه کميسيون تفاهم را آماده و بعداز نظر گذاراني اعضای کميسيون  به نشر سپارد.

در پايان اجندای جلسه طبق پلاتفورم کميسيون بر مساله هيات رهبری جديد کميسيون تفاهم بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در نتيجه  محترم جان محمد نماينده حزب ملي به مقام  رياست و محترم کريم بلوچ نماينده حزب متحدملي در مقام معاون کميسيون تفاهم معرفي شدند و همچنان محترم محمديوسف سهار به حيث سکرتر دايمي کميسيون باقي ماند.

جلسه در فضای تفاهم و برادری و درک همديگر و ايجاد بيشتر صميميت ها و دوستي های سياسي ميان احزاب به پايان رسيد.

 

 

ماسکو 12 جنوری 2007  ،شماره 1780 روزنامه نويد روز چاپ ماسکو

 

 


January 21st, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها